Viktor Feedback - zpětná vazba škole, návrhy, stížnosti a pochvaly

Buď vítán, kdo v dobrém přicházíš

Aby bylo vše co nejvíce anonymní, můžou na tuto stránku přispívat všichni i bez přihlášení. To ale přitahuje různé roboty a jiné zlořády :( Abychom poznali, že nejsi zdroj zla, vyplň prosím do následujícího rámečku název ulice, kde sídlí IES a klikni na tlačítko "Ověřit".

 

Viktor Feedback je instituce E-klubu, která anonymně sbírá připomínky, podněty a informace od studentů IES. Jejím cílem je dělat školu a studium lepší ve všech směrech. Neváhejte v průběhu semestru anonymně napsat Viktorovi a říct mu, co se Vám na výuce, škole a průběhu studia líbí či nelíbí. Cokoli. Každá připomínka pomůže. Společně tak můžeme ovlivnit podobu výuky na IES a přispět ke spokojenějšímu studiu nás všech.

Jak to funguje?

Za každý akademický rok se všechny připomínky anonymně sepíší dohromady do jednoho souboru a předají vedení školy. To vezme připomínky v potaz, vyřeší problémy a pošle Viktorovi odpověď. Dokumenty z minulých let najdete zde, kde najdete, co všechno se změnilo k lepšímu.

Co můžu Viktorovi napsat?

Psát můžete o čemkoli, ať už se to týká průběhu a kvality výuky, dodržování termínů ze strany vyučujících, problémy s Moodlem a SISem, nápady na zlepšení výbavy školy, nefungující věci, nedostatky, otázky nejen na E-klub, pochvaly či cokoli dalšího. Pokud se bojite napsat, tak nemusíte. Každý příspěvek zde na webu je anonymní a má možnost hlasování, kdy ostatní studenti IES mohou na příspěvek reagovat a podpořit ho či okomentovat. Tím Viktor zjistí, co si myslí o příspěvku ostatní. Další možností je napsat Viktorovi soukromě na email feedback@e-klub.cz.

Historie

Viktor pomáhá studentům již dlouho. V minulosti se tato instituce jmenovala Teta Sally. Název se změnil, aby byl aktuálnější a každý si hned představil, co je cílem.

Řekněte to Viktorovi…

Otázky a odpovědi za minulá období najdete zde


Bylo by fajn, kdyby nové projektory (které nejspíš stály ranec) osvěcovaly celou plochu plátna. Hlavně v 206 a 314 je to fakt tristní a ze zadních řad je problém číst text na plátně.

119

please let me know where, which room PhD students usually study? Is there any office for them?

49

Room number 602, in the last floor.


Mohli by ste opravit sklapeci stolky u zidli v 314?

70

Rád bych se zúčastnil studentského hodnocení, které nám opakovan připomínají. Nechodím ale na přednášky a jednou z povinných odpovědí jsou schopnosti přednášejícího, tak hodnocení nemůžu odeslat. Přitom k dalším faktorům, které jsou zvlášť na IES, kde docházka není povinná a výuka je hlavně teoretická, stežejní bych se rád vyjídřil.

78

Obecně mi ty ankety připadají dost špatně napsané. Třeba otázka „doporučil byste předmět dalším studentům“ u povinných předmětů. Stejně tak dvě otázky na osobní přínost předmětu. Ten je poměrně subjektivní, záleží vždycky na tom, co už člověk ví. Ve finále jsem tak myslím jen díky formě dotazníku dal poměrně negativně znějící hodnocení například Angličtině pro ekonomy, která přitom byla jedním z nejlépe pojatých předmětů.

Obecně mi ty ankety připadají dost špatně napsané. Třeba otázka „doporučil byste předmět dalším studentům“ u povinných předmětů. Stejně tak dvě otázky na osobní přínost předmětu. Ten je poměrně subjektivní, záleží vždycky na tom, co už člověk ví. Ve finále jsem tak myslím jen díky formě dotazníku dal poměrně negativně znějící hodnocení například Angličtině pro ekonomy, která přitom byla jedním z nejlépe pojatých předmětů.

Další problém je krátké okno na ankety, nechal bych je po celé zkouškové. Zkouška je součástí předmětu, a rád bych hodnotil vždy až po zkoušce.


Navrhovala bych, aby tabulka na výběr na Erasmus byla lepší, tj. šlo z ní vídět, co má daný jedinec jako první, druhou a třetí volbu. Bylo to tak myslím před 2 či 3 lety a bylo to daleko efektivnější. Vím z vlastní zkušenosti, že studenti pak neví, kam se jejich spolužáci chtějí hlásit a je těžké se rozhodnout v závislosti na průměru atd. Je to malá změna a velký rozdíl, který studentům opravdu hodně pomůže a usnadní rozhodnování a šanci na výjezd na Erasmus :)

64

Je skvělé, že studenti FSV konečně dostanou od fakulty Microsoft Office licenci! Škoda, že to nešlo dříve :)

126

Navrhuji ustanovit pravidlo, podle kterého by průběžné povinnosti (seminárky, úkoly, projekty apod.) musely mít deadline oznámkování do konce semestru. Takto vzniká paradox, kdy student, který má na zkoušku tři pokusy neví, zda zkoušku po prvním pokusu opakovat, jelikož ještě nemá spočítané body ze semestru.

Příklad (je to ale u více předmětů):

Letos je z Advanced Econometrics stanoven deadline na projekt na 30. 1. 2017. Body z projektu činí 15% celkové známky. Termíny zkoušky jsou 4. 1., 18. 1., 1. 2. a 15. 2.

Na prvních dvou termínech tedy student neví, jestli nebude mít díky potencionálně nízkým bodům z projektu známku 4 a měl by opakovat zkoušku aby jí dal na více bodů. Na třetím je vysoce nepravděpodobné že to bude vědět a na posledním termínu je to jen středně nepravděpodobné, nehledě na to, že již od opravení projektu (očekával bych tak 14 dní po deadlinu) nebude do posledního termínu moc času na učení (1 den).

126

My jsme přesně z tohoto důvodu měli na Econometrics II DDL projektu nejpozději v den, kdy jsme chtěli psát final, aby k tomu nedocházelo. Do 7 dnů pak člověk dostal jak opravený final, tak i projekt (přesně, jak je to dle pravidel). Takže jedině přesunout DDL projektu na konec semestru (ne zkouškového) – což se taky ne všem líbilo… Dle pravidel je problém v tom, že po prvním (druhém) termínu jste do 7 dnů po finalu nevěděli finální známku

Celkove ten problem chapu a vim, ze v urcitych predmetech toto je problem a nejake reseni by to chtelo. Nicmene, priklad Advanced Ecox je mimo, clovek ma moznost odevzdat projekt driv a body za nej dostat s predstihem, tj. klidne pred prvnim finalem.


Cviceni advanced micra jsou strasna. Vetsinu casu si clovek jen opisuje pismenkovou polivku z tabule a nic z toho nema. Mozna by to chtelo rozdelit cviceni na 2 poloviny a nedelat ho stylem prednasky…

119

naprosty souhlas


After the first half of advanced micro I thought it's like the most dull subject ever. However, the second half with Steiner is great! Keep up the good work.

61

Díky za nový automat na kávu, rozdíl je znatelný a s narůstajícími semestry na IES už vím, že k životu nepotřebuji spánek, ale kafe! Ale je mi líto erasmáků a BEF, kteří na české popisky jen nevěřícně koukají…

43

Znovu, znovu a znovu. Kazdy rok se resi nedodrzovani terminu na opravovani ukolu/testu ze strany vyucujicich. Tento problem musim bohuzel otevrit i letos. Napriklad na macru 1, nebyl deadline 10 dnu dodrzen zatim ani jednou ze tri pokusu!! Studenti, kdyz jejich deadline nedodrzi, prijdou o vsechny body, ktere za danou praci mohli obdrzet. To prednasejici naproti tomu nic takoveho neceka a fakt, ze to je jejich prace a univerzita je za to plati nekterym ocividne nestaci. At proboha uz univerzita zaridi nejakou formu kontroly dodrzovani pravidel ze strany vyucujicich a sankcni mechanismus v pripade, ze se jimi ridit nebudou bez toho to ocividne nepujde a vazne to neni pro IES dobra vizitka!

105

Dekuji za vyslyseni prosby z lonskeho roku – samozaviraci mechanismus na druhych vstupnich dverich je k nezaplaceni!!! :)

55

Ahoj Teto, zase jedna ze sekce #ZaPětLetSeNez­měnilo a #NaIESNeniKva­litníStudiumJen­KvalitníNároky :(

Ať už proboha udělají jednotnou platformu na sdílení informací vyučujících se studenty, je to fakt neskutečnej opruz být furt ve stresu jestli se klíčová informace k našemu studiu objeví na mailu, na stránkách školy v české sekci, na stránkách školy v anglické sekci, v sisu v popisu předmětu, v sisu v přiloženém souboru, v Moodle, nebo na jedné z pěti osobních stránek vyučujících. Je už asi jedno jestli to bude SIS (který ale zjevně navrhoval buď ajťák, nebo někdo s vážnou mozkovou poruchou), nebo stránky školy, nebo třeba Moodle, ale ať je to na jednom místě.

123

Odpověď vedení z loni: http://ies.fsv.cuni.cz/…get/id/30401


Nelíbí se mi otevření zápisu předmětů v 10:00. Mnohem lepší by bylo ho posunout do odpoledních hodin např kolem 17:00, aby si lidé, kteří pracují, nemuseli brát volno.

20

Neříkej mi (za předpokladu, že nepracuješ někde u pásu), že si v práci nemůžeš dvakrát za rok vzít na 15 minut „volno“ aby sis ten rozvrh zapsal, a musíš si brát celý den. Nehledě na to že na IESu není až na pár výjimek při zápisu žádná tlačenice.


Stejně jako my studenti musíme psát testy a úkoly i tehdy, kdy se nám to nehodí (= kryje se to s přípravou na další předměty,..), měli by také vyučující opravit naše výtvory v rozumné době, přestože se jim to také zrovna nehodí.. Klikat už tři týdny na „aktualizovat“ v SIS je opravdu úmorné! Pokud je pro některé oprava natolik náročná, měli by zvážit jinou formu testování…

118

Sjednotit systém předávání prezentací, assignmentů atp. Tenhle semestr jsem chodil na moodle kvůli dvoum předmětům, do sisu kvůli jednomu předmětu, a na stránky dvou vyučujících.

67

Pokud vím, škola zavírá po 20:00. Přesto se mi už několikrát stalo, že mě uklízečka už po sedmé prakticky vyhodila z toalet nebo z volných prostor ve škole (suterén apod.) s vysvětlením, že tu už uklidila, tak ať jí po tom nešlapu. To se mi zdá docela směšné.

17

Letošní cvičení z Micra? Stojí za zvážení nějaká kontrola „z hůry“, neboť je to naprostá katastrofa!!!

122

IES je těžký. Dost. To víme všichni. Tak proč má spousta studentů touhu podvádět snad na každém předmětu? Nestudujeme náhodou, o co máme zájem? Na VSE a Zemědělce si můžete titul koupit a bude vás to stát ještě méně námahy.

Mám stížnost na samotné studenty. To vám není blbé vytahovat taháky na vysoké škole? To vám není trapné vytahovat je před spolužáky? Nefackuje vás hanba podvádět přímo před vyučujícími? Protože věřte mi, vidí vás. Zamyslete se nad tím, jak využíváte svůj čas – studium pro vás zřejmě nemá moc přínos. Když vás teorie nezajmá, jděte makat.

35

jestli někoho vyučující vidí, tak by s tím asi měli něco dělat, ne?

Není mi to blbé, sorry :D

Máš asi ze střední školy zažitý vztah s profesory na principu: policajt-podvodnik. Z vlastní zkušenosti vím, že to jde i jinak a vytváří to pak příjemnou atmosféru pro všechny. V tomhle smyslu mi připadají prof. na IESu mnohem „světovější“ než některý studenti viz. student: „Není mi to blbé, sorry“.


Vyučující by měli mít povinnost zveřejňovat hodnocení všech částí předmětu, včetně práce v semestru, ne jen závěrečné zkoušky.

Utopické sci-fi by pak bylo, kdyby zasílali studentům i zdůvodnění toho hodnocení (tj. co udělali špatně).

127

Macroeconomics I mělo tentýž problém


Nebylo by logický, aby byla minimální vzdálenost termínů také omezena, jako maximální doba na výsledek ze zkoušky? Např. letos na International Finance byl první termín v pondělí, druhý ten samý týden v pátek a třetí další týden ve čtvrtek. Na druhý šli studenti, co byli na prvním, protože ještě nevěděli výsledek z prvního, který se dozvěděli v pondělí. Na třetí teď půjdou studenti, co byli na druhém, protože z něj také ještě nejsou výsledky. Mít jeden předmět a spoustu času, tak je mi to jedno, ale předmětů je víc a dost lidí pracuje.

Na Company Valuation zas byly výsledky ze zkoušky dříve, než bodů ze semestru :) Trošku jako bakalářské Mikro, kde se člověk dozvěděl zda byl dle bodů ze semestru připuštěn ke zkoušce až poté, co ji složil.

76

Nešlo by někde zveřejňovat data PartIES trochu předem? Akce na fb se vždy objeví dost na poslední chvíli a už jsem kvůli tomu 2× nemohla dorazit, protože jsem už měla domluvené něco jiné.

67

Přijde mi, že od záslužného činu ukotvení povinnosti výsledků zkoušky do sedmi dnů od zkoušky spousta předmětů začíná obcházet pravidlo pomocí „práce v semestru“. Tj. v semestru je jeden pekelnej midterm, který má jeden pokus, výsledky z něj jsou třeba až za měsíc a kdo ho nedá, již nemůže k symbolické zkoušce, kde si (sice s výsledky do sedmi dnů a na tři pokusy) popovídáte s vyučujícím nad vašimi body ze semestru.

Už se to tu někdy řešilo a vedení (promiň, ale jako téměř vždycky) slíbilo, že vyučujícím domluví. Ale tato domluva je od studentů nevymahatelná a prostě co není v pravidlech pro organizaci studia, nikdy neplatí.

65

Podle Pravidel pro organizaci studia je tato povinnost 7 dnů jen pro zápočet, kvalifikovan zápočet či zkoušku a nevztahuje se bohužel ani na úkoly či na midtermy. Je to tedy na osobní domluvě s vyučujícím.


Má stížnost (stejně jako řada dalších) směřuje na interiér školy a jeho vstřícnost ke studentům. Řada věcí se zlepšila, přibyly nové gauče, mnohem více jich však čeká na vyřešení. Mně konkrétně leží na srdci dvě. Prvním je absence stravitelného/čer­stvého občerstvení, která nemusí být nutně řešena logisticky náročným bistrem ( ač prostor nesmyslně zabraný skřínkami by se k tomuto účelu nabízel ), ale i automaty nabízejícími čerstvé potraviny, ne pouze smrtelnou kombinaci Kinder Buena a CocaColy. Inspiraci muže vedení hledat například v Národní technické knihovně. Daleko palčivější problém vidím ale v naprosto nevyhovujícím vybavení učeben – konkrétně v židlích. Čas delší než 45min strávený v učebně 109, dokáže přivodit bolest zad na další dobré 2 dny. Problém je v levném nábytku, který v jedné variantě nutí člověka „sjíždět“ ze židle a tím namáhat bederní část zad, v té druhé naopak trčet v mírném záklonu, tedy v pozici, která znemožňuje z vyšších řad sledovat výuku. O bolesti krčních svalů, jenž přichází při snaze zapisovat si do sešitu, není třeba snad ani psát. Věřím, že investice do kvalitnějších židlí s osvědčenými vlastnostmi by byl krok správným směrem.

77

Sedačky v přízemí u O109 jsou skvělé. Barva IESu je originální. Je to pozitivní a příjemná změna. Děkujeme. Myslím, že by nějaké sezení mohlo být i v prvním patře, před učebnou O206. Tam to ještě chybí.

94

Chválím zavedení prostředků pro snížení zápachu na toaletách. Rozdíl je obrovský a snad to tak i vydrží.

126

Pochvala, nebo spíše dotaz. Již delší dobu prosakují informace, že v souladu s přibližováním se západním studijním programům by magisterské i balakářské státnice měly postupem času probíhat pouze formou obhajoby závěrečné práce. Jak tomu bude v následujícím akademickém roce?

47

Mám malou stížnost ohledně fixů. Na tabulích často nejdou vidět, ve valné většině případů jsou fixy vypsané a na tabuli to jde přečíst maximálně z prvních řad. Zbytek studentů nemá šanci na tabuli cokoli vidět. Myslím, že by se fixy měly pravidelně měnit a kontrolovat, aby nezpomalovaly výuku (přenášející zkouší marně všechny fixy a žádná nepíše) a studenti na tabuli aspoň něco viděli.

Taky si myslím, že by se mělo dbát na osvětlení a pravidelně před přednáškou, když je třeba, rozsvítit. Často je v učebnách šero a studenti si kazí oči. Je to nenáročná změna a přitom opravdu pomůže. Děkuji.

89

Fixy jsou AFAIK chyba těch vyučujících, kteří fix po vypsání vrátí zpátky do penálu, místo aby ho vyhodili a na vrátnici oznámili, že došel jeden fix. Světlo si můžeš rozsvítit, nebo to požádat vyučujícího. (joa jsem student, aby to nevypadalo na ofiko reakci)


Po prvním ročníku na IES mi připadá, že kreditové hodnocení předmětů je založeno na generátoru náhodných čísel. Pokud odhlédneme od matematiky, která asi těžko může nějakým způsobem vyhovovat poměru (časové) náročnosti a získaných kreditů, stejně se nedostaneme k ničemu rozumnému. Stačí se podívat na předměty Public Finance (JEB025) a Úvod do politologie (JPB198). Kreditové ohodnocení je stejné, za oba je 5 kreditů, na žádný z nich není potřeba chodit, a zatímco Public Finance vyžaduje odevzdání dvou domácích úkolů a semestrální práce (10 normostran na osobu není sice práce na měsíc, ale stejně spolu se shromažďováním informací to dva večery zabere, plus nějaký čas na pročtení prezentací a učení. Proti tomu Úvod do politologie vyžaduje hodinu na prolétnutí prezentací a žádná další příprava nutná není. Ještě o něco extrémnějším případem je nový předmět Introductory Statistics (JEB132), který je ohodnocený dvěma kredity (tedy méně než polovinou vůči politologii) a jeho součástí jsou dva časově poměrně náročné úkoly a test vyžadující přípravu. Bylo by fan, kdyby kredity alespoň trochu reprezentovaly náročnost předmětu.

112

Na IES chodím již třetím rokem a celou dobu ostudně zapáchají pánské toalety v suterénu. Problém je podle mě způsoben jednak téměř nefunkčním splachováním pisoárů (buďto konstrukční problém nebo vodní kámen) a druhak absencí prostředků pro snížení zápachu – tablety a sítka. Splachování pouze slabě oplachuje úzký proužek a na zbytku pisoáru se moč rozkládá. Stejným problémem trpí i toalety na třetím patře, ale tam jsem zápach nezaznamenal, což může být pouze jejich nižším vytížením. Ocenil bych, když by institut zajistil opravu splachování a pořízení alespoň jednoho ze zmíněných prostředků pro snížení zápachu, abych se nemusel za svou školu stydět.

79

Známky z Advanced Macroeconomics se zapisují až po posledním testu (dělá se totiž hodnocení na křivce), nicméně to porušuje pravidlo o zápisu do SISu do 7mi dnů.

71

Microeconomics II: Nemohu hodnotit přednášky a semináře, neb na ně nechodím, ale svou stížnost směřuji k organizační stránce kurzu – bohužel tragická. Dosud nebyl zadán jediný úkol bezchybně. Vždy dodatečně byla opravována zadání, takže člověk stráví nad úkoly 2× více času, pokud je začne dělat dostatečně před deadlinem a snaží se rozluštit, co by tak asi mohlo být správně (opravdu motivační). Rozložení 4 úkolů v „průběhu“ semestru také dost nekoncepční. 1. úkol byl zadán do 28.10., 2. do 19.11., 3. až nyní s deadlinem do 12.12. a 4. je zatím velkou neznámou… Předtermín finalu se koná 18.12. a zatím nejsou známy ani výsledky 2.úkolu. Zkrátka kurz časově naprosto nerozplánovaný a práce mezi vyučujícími nerozdělená (jsou na to nepletu-li se 4doktorandi+sama garantka Chytilová, ale nezvládají opravit úkol za 3 týdny?!). Mimo to studentům bylo zakázáno si vyfotit zadání midtermů pro studijní účely (u Micra I jsme si testy směli dokonce vzít ke studiu domů), proč?

126

Ve 4. výukovém týdnu tedy po uzavření zápisu nám Leon Petani – Macroeconomics I. oznámil, že středeční seminář se přesouvá na pátek a že chce aby tam chodila půlka lidí z předmětu. Jenže my opakující máme matematiku 1 a ostatní taky mají zapsané předměty. Nesouhlasím tedy s MĚNĚNÍM ROZVRHU V PRŮBĚHU SEMESTRU! Je to nefér vůči nám, co jsme si kvůli tomu předmětu přizpůsobovali rozvrh.

101

Další stížnost na studijní oddělení a konkrétně na zápis na mgr. studium. Informace o zápise byla pouze v dopise, který přišel s rozhodnutím o přijetí. Nikde jinde, ani v sisu, ani v mailu ani na stránkách IESu žádné informace nejsou. Hyklové jsem napsal jak to teda je s tím zápise a odpověděla mi až den po zápisu, že už je pozdě.

68

Jednoznacne zrusit statnice z mikra a makra na Financích, je to v praxi absolutne k ničemu. Akorat tim studenti ztrácí čas.

126

Matematiku vyučovat přesně podle skript, pokud na to skripta chybí (třeba na Matematiku III je toho potřeba o dost víc, než je ve skriptech), tak ať vyučující skripta napíšou přesně pro ten předmět a přesně s těmi důkazy, které budou zkoušet. Pokud je účast na přednášce nepovinná, avšak důkazy (možná někdy i věty) nejsou uvedeny ani ve skriptech, tak pak se vlastně účast stává povinnou. Hlavně je také problém v tom, že na přednáškách často není na tabuli úplně dobře vidět ze všech míst, a tedy se snadno zamění dolní index jen s malým písmenem, atd.

80

chudacku, musis dochadzat na prednasky…To ze existuju skripta/prezentace atd. je dobra vola vyucujucich. Dochadzka je sice nepovinna, ale ak nejsu zdroje, tak ta musis ist a nie vyplakavat.

no tak to vůbec (a to jsem někdo jiný, než pisatel vzkazu). Přednášky nejsou (neměly by být) od toho, abych si tam chodil pro slovně odvyprávěná skripta, která nikde jinde nedostanu. Přednášky (zvlášť ty z Matematiky) jsou proto, abycj tam látku (lépe) pochopil.

a upřímně tě lituju, jestli jsi jedna z těch, co si jdou na přednášku přepisovat slovo od slova to, co vyučující vypráví a doma se snaží pochopit, co tím myslel.

To váš ročník ani nevede společné zápisky z matematiky? To jde s týmovou prací na IES hrozně z kopce..


Z obchodniho prava byly zatim vypsany pouze 2 terminy (jeden predtermin, jeden regulerni). Ten jediny termin vypsany ve zkouskovem se vypsal ani ne tyden predem, zkousejici na nej prisel az po telefonatu od studentu o hodinu pozdeji (tohle se proste stane, ok :), ale hlavne, testy jiz 2 tydny neopraveny a zadny dalsi termin zatim nevypsan. Asi by to chtelo opravovat rychleji, aby clovek vedel, jestli uz ma prazdniny nebo jeste ne a terminu by se jednoznacne melo vypsat vice hned na konci semestru.

127

pokud vím, tak je vyučující povinen vypsat alespoň tři termíny před začátkem zkouškového!


Úvod do politologie: tenhle předmět je v současném podání naprostá katastrofa. Přednášky byly formou prezentací, které vyučující téměř doslovně předčítal, navíc to byly spíše case-studies, nikoliv běžná látka z politologie. Ve zkoušce (15 otázek, ABCD, 1 odpověď správně) to dovedl ad absurdum například těmito otázkami: Kdo prokazatelně trpěl Addisonovou chorobou? Jméno člověka za kterým se plavil hlavní hrdina Srdce temnoty? Kdo pronesl „dluh je tak velký, že se o sebe už dokáže postarat sám“? Jak se jmenovala celým jménem za svobodna manželka Gorbačova? Tohle přece nejsou politologické znalosti, ale jen nějaké zajímavosti, které by se rozhodně neměly objevit ve zkoušce.

Podle mě existují dvě možnosti:

  1. vyškrtnout politologii z povinných předmětů pro IES (nepříliš šťastná volba, protože ekonom by měl znát alespoň základy politologie)
  2. zajímavým způsobem (tedy takovým, že se nebudou jen doslovně předčítat prezentace, které pak máme v SISu) přednášet opravdickou politologii
89

Uvod do politologie: doc. Mlejnek si vymyslel povinnou dochazku k predmetu Uvod do politologie. Haji se tim, ze ve skutecnosti povinna neni, pouze zvyhodnuje lidi u zkousky, ale toto zvyhodneni je neskutecne prestrelene (body z pisemky se nasobi koeficientem 1.5). Na FSV, kde celkove dochazka neni povinna ani na cvicenich (na kterych ma clovek moznost volby z nekolika terminu!), mi prijde takove jednani nehorazne, zejmena kdyz student nema moznost si dochazku nijak jinak nahradit. Tzn. kdyz proste nemuzu zaplacnout vetsinu uterniho odpoledne vyletem na konec sveta do Jinonic, mam proste asi smulu a musim doufat, ze se to na konci semestru zase nejak sehraje do outu…

125

Je to taková ptákovina, ale chtěl bych pochválit, že jsou na záchodech v podstatě trvale bílé papírové ručníky (tedy jednak to že tam téměř vždy jsou a taky že to nejsou ty zelený, co maj všude v hospodách, po kterejch akorát ještě víc smrdí ruce..) :)

124

Po šesti a půl letech jsem dodělal bc + mgr na IESu, tak myslím, že můžu celkem zasvěceně (byť subjektivně) sepsat několik poznámek:

  • Mizivá využitelnost nabytých znalostí v praxi. Bod, který řadím záměrně na začátek, protože je absolutně nejdůležitější. Z nejpraktičtějšího mgr. oboru Finance atd. využiju při práci v oboru maximálně 5% znalostí. Zbytek zapomenut, ztracen a nikdy nevyužit. Učit se něco takového je ubíjející (a samozřejmě nesmyslné).
  • Drtivá většina předmětů nijak nepodněcuje ke kritickému myšlení, zhodnocení předložených teorií, atp.
  • Pokud chce IES vyučovat ekonomické teorie, jak je možné, že neexistuje předmět zabývající se metodologií? Nepovinné HoET jen na jeden semestr také není moc šťastné řešení.
  • Pokud chce jít IES relativně úzkou cestou ekonometrie, proč se plýtvá časem na všemožné úvody do něčeho? Jsou prakticky vždy zbytečné předměty, které slouží jen jako levné kredity a ztráta času.
  • Nedostatečná kapacita budovy / příliš mnoho studentů. Od třetího týdne už obvykle kapacita stačí, to ale vcelku vypovídá o kvalitě velké části výuky.
  • Tragická angličtina některých vyučujících. Neměl bych jim to za zlé, proč ale vyučují v angličtině? Studentům jsou beze srandy leckdy pro smích a přidaná hodnota je nulová až záporná.
  • Výuka vysloužilých odborníků z praxe, kteří si na školu chodí odpřednášet hodinu týdně, aby zvyšovali sobě i škole renomé, patří mezi ty nejhorší vůbec. Vědět nestačí, je třeba umět učit.
  • Na slidy k přednáškám nestačí nakopírovat věty z učebnice. Ono vůbec není ideální kopírovat učebnici – na cvičení se probere jeden příklad, pokud mu nerozumíte, podíváte se do učebnice a voila, tam je nemlich stejný příklad. Takže to si to nakonec najdete na wikipedii, ze které to konečně pochopíte.
  • Vyučující rádi lpí na povinnostech studentů, ale svoje povinnosti ignorují (oprava deseti testů trvá čtrnáct dní, atp.)
  • Nevyrovnanost předmětů (nad několika předměty člověk tráví hodiny až dny týdně, nad většinou stačí strávit několik hodin (max. den) ve zkouškovém).
  • Šest naprosto rozdílných předmětů během jednoho semestru. Snažil bych se alespoň v něčem přiblížit blokové výuce.
  • Snad kromě matematik se vyučující většinou snaží, aby student předmět splnil, takže nakonec projde každý, kdo alespoň trochu chce. Otázka samozřejmě je, jestli je to dobře nebo špatně. Náročnost výuky má jednoznačně klesající tendenci.
  • No nějak se přešla chuť se v tom dál šťourat… Závěrem: Většinou tedy kritika. IES hořkým zklamáním. Dobří vyučující: Baruník, Červinka, Johanis – Dokázali vysvětlit, proč se vůbec něco v té hodině chceme dozvědět, jak na to, jaká to má úskalí a jak to budeme aplikovat. Naprostý opak většiny předmětů, kde se přečtou slidy a konec.

Špatní vyučující: Hlaváček, Janda, Vacek, Zajíček!, …

Vše je samozřejmě IMHO.

106

Jako současná studentka magisterského oboru souhlasím a přidávám: Magisterský obor na IES je o ničem. Bakaláský obor má alespoň punc prestiže a vydřeného vzdělání (samozřejmě díky matematice a ničemu jinému). Magisterský titul dostane každý, kdo si to odsedí a nebo není líný se po práci učit. Jak si může vedení IES vůbec dovolit pozvat na oficiální IES přednášku studentku, která magisterský obor IES udělala při práci?! To je největší fuck off stávajícím studentům s jasnou zprávou: „Nenamáhejte se, není to potřeba.“


Druhý den nového semestru a přednášející nemají čim psát. To vážně budou muset po každých dvou řádcích měnit fixu, protože ta předchozí přestane psát? Byť jde o to nejmenší, studenti to jistě ocení…

35

Za to si můžou vyučující sami – komu dopíše fixa, má jí vyhodit a ne vrátit zpět do penálu!

spíš to vypadá, že ty fixy prostě nedokážou dlouhodobě psát, nejde zvolit nějakého jiného výrobce barvy, kterou se fixy plní?

vlastně uplně nejlepší by snad byl návrat ke křídám, protože ty jsou aspoň pořádně vidět na tabuli


Systém známkování v předmětu Advanced Macroeconomics by podle mého názoru neměl dále procházet. Není možné, aby student po absolvování závěrečné zkoušky ještě měsíc nevěděl, zda zkoušku udělal nebo ne a případně na jakou známku. Trochu více chápu tento systém u Advanced Micra, kde jsme alespoň věděli, jak na tom jsme vzhledem k ostatním (excel s výsledky všech studentů), ale v případe Macra (moodle), kde znáte jen svůj výsledek, můžete jen těžko odhadovat, jakou známku vám Baxa nakonec vykouzlí.

102

tak tento predmet bolo snad najlahsich 9 kreditov na svete. davali body za vsetko vsade. to si tak maximalne mohol cakat ci dostanes 1 nebo 2

Na první přednášce bylo jasně řečeno, že hranice pro pass je 60%, a další hranice známek jsou sice variabilní, ale jedině ku prospěchu studentům. Člověk tedy hned po tom, co obdrel vysledky zkoušky věděl, e na tom nebude hůře než je v syllabu.


Proč je už delší dobu nepřístupná studijní místnost dole naproti automatům? Člověk tam může řešit projekty/domácí úkoly i ve větším počtu lidí a nemusí u toho být tak potichu, jako ve studovně nebo v knihovně…

126

Advanced Macro: Hodnocení předmětu – dělají si z nás legraci? Nejenže tradičně nevíme, kolik je potřeba na splnění (ale na to jsme si už zvykli). Navíc ale projekt bude opravený až po posledním termínu zkoušky, tudíž ani vlastně nevíme, jestli máme jít na opravnou, jestli budou psát do SISu pokusy, jestli se počítá nejlepší nebo poslední… To si mám jako tipnout, jestli projdu, nebo jak si to přdstavujou?

84

Bylo by prima, kdyby pořadí škol na žebříčku pro výběr destinace na Erasmus alespoň trochu odpovídalo nějakému mezinárodně uznávanému žebříčku škol pro předmět Economics.

120

Zdravím, od jednoho borce z druháku jsem se dozvěděl, že účetnictví II se kryje s nějakým jiným povinným druhákovským předmětem, není to škoda, páč účetnictví 1 se hodí do 2. semestru, nešlo by s tím nějak pohnout ?

59

jo, Kemény říkala, že chce dát jako prerekvizitu k účetnictví I třeba ekonomii II aby si to nemohli zapisovat prváci a tenhle problém nevznikal.....


Díky za Citace.com v PRO verzi, stejně tak za neskutečně obrovský počet předplacených online zdrojů.

85

Termíny midtermů (úkolů, …) jsou často ohlašovány a měněny pouze na přednáškách, na internetu zůstává staré datum a nebýt Facebooku, dozvědělo by se to jen těch pár, co bylo na přednášce.

125

Vyučující NEUMÍ se SISem! Každý začátek semestru se řeší problémy.

107

Už je to déle, ale rád bych poděkoval (byť po spoustě urgencí) za to, že na školní wifi již lze přistupovat na https, tedy gmail, dropbox, skype, facebook, icq atp.

124

Proč se neustále snižuje náročnost výuky? Viz záměnnosti českého mikra/makra, zjednodušená statistika, ekonometrie, odpadlé povinné věci jako Economic Policy, Strukturální reformy etc. Přijde mi, že IES dost plýtvá potenciálem tamních studentů a dostává se někam na úroveň VŠE.

60

Taky je otázka, proč jsou vůbec principles, když Macroeconomics dle Mankiwa vyznívá dost jako úvodní kurz atd. Mělo by se přitvrdit!

Jako ta školda jde vážně do kytek…

to je těžký. Zas matika posledních 5 let znatelně přitvrdila oproti tomu, jak to bylo předtím. Zároveň micro a macro dneska je výrazně náročnější, než 4 roky zpátky. Mám pocit, že někde se polevilo, ale těžko říct, jeslti celkově klesá náročnost

Angličtí Bc. studenti hodně snižují kvalitu IES. Jednou si hrajeme na elitu, tak bychom měli držet úroveň na všech frontách.


Obecně by na studijním mohli jít do sebe a zapracovat na:

  • gramatice v mailech
  • minimální profesionalitě, která by spočívala v poněkud uctivějším oslovování studentů, resp. alespoň nějakým oslovováním, v mailech
  • kvalitě informací, které jsou schopni poskytnout (často jsou úplně mimo)
127

Kam si teda máme dávat kola, když už je nemůžeme nosit dovnitř?

125